A Schneeberg nyáron egy könnyű osztrák hegyi séta, alig magasabb, mint 2000 méter. Télen már jelent kihívást, hóban leküzdeni az 1100 méter szintemelkedést komoly feladat. A Himalája előtt bő egy hónappalegy felkészülési állomásnak szántam hótalppal megmászni a hegyet. Péntek este érkeztünk meg, egy nappal a havazás után. 40 centi hó esett, és kétséges volt, hogy mekkora a lavinaveszély. Másnap a hegyimentők szerint nyugodtan nekiindulhattunk. Ha valaki, akkor ők tudhatták. Felcsatoltuk a hótalpakat és mint a Jetik indultunk. Eleinte erdőben vezetett az út, hatalmas fenyőfák között, majd 1500 méter körül már csak cserjék voltak. Azoknak is csak a csúcsa látszódott ki. Egy kuloárban mentünk felfelé. A hóban néha markolatig elmerült a túrabot. A néha küzdelmes haladás után kiértünk a tetőre. Itt már nem védett a széltől semmi, és a felhők is gyülekeztek. A Fisher háznál már nem lehetett messzire látni, így a csúcskereszthez nem mentünk el. A meredek kuloárban lefelé jó métereseket lehetett lépni, hamar leértünk. Másnapra maradt még egy kis csúcs, a Schober. A tövében hagytuk a hótalpakat, a fák között nem volt szükség rá. Keskeny és meredek út vezetett fel rá. Jól esett a keresztnél megenni a csúcscsokit. Gyorsan lejutottunk, aztán nem maradt más hátra, mint bepattanni az autóba és irány haza.